SOSTENIBILIDAD

LAUDIO IKASTOLA ACUMULA AÑOS DE EXPERIENCIA EN EL DESARROLLO DE LA “AGENDA ESCOLAR 30”, QUE PROMUEVE VALORES RESPETUOSOS CON EL MEDIO AMBIENTE Y EL DESARROLLO SOSTENIBLE, CON UN OBJETIVO CLARO: EXTENDER A TODA LA IKASTOLA LA CONCIENCIA EN EL USO RESPONSABLE DE LOS RECURSOS NATURALES.

En junio de 2011 recibimos el reconocimiento de Escuela Sostenible. Este reconocimiento no es un objetivo en sí mismo para Ikastola y decidimos dejarlo de lado y superarlo, para ello queremos difundir la idea de IKASTOLA SOSTENIBLE.

El Claustro de profesores y profesoras ha acordado dar pasos año a año hacia la sostenibilidad, acuerdo que la Asamblea General ha refrendado también. Así, Laudio Ikastola trabaja de manera incansable para que familias

AGENDA 30

Ingurunearekiko begirunezko baloreak eta garapen jasangarria bultzatzea helburutzat duen egitasmoa da Eskola Agenda 30.

Izan ere Ikastola osora natur baliabideen erabilpen arduratsuaren kontzientzia hedatzean oinarritzen du bere jarduna eta horregatik proiektu honetan plateatzen diren ekintza gehienak ikasle, guaso eta langileei, Hezkuntza Komunitate osoari finean,  zuzentzen zaizkie.

TOKIKO AGENDA 30

Laudioko gainerako ikastetxeekin batera Tokiko Agenda 21 osatzen dugu eta guztion artean hitzartutako gai edo ingurumen-aspektu ezberdinak lantzen ditugu ikasturtero aukeratutako gaiaren inguruko azterketa eginez eta Udalari hobetze-proposamenak helaraziz.

AZKEN IKASTURTEETAN LANDUTAKOAK

2018-19 ONDAREA

• Ondare arkitektonikoa ez margotzea, ez apurtzea, ez zikintzea... errespetatzea
  • Berdegune eta parkeak errespetatzea eta zaintzea.
  • Interesa jartzea eta herri mailan antolatzen diren ekintzetan parte hartzea.
  • Eraikinei lotutako istorio eta ezagupenak zabaltzea eta transmititzea.
  • Belaunaldien artean, iturri historiko gisa, herriaren informazioa transmititzea.

2017-18 URA

• Komun edo konketatik hondakinik ez botatzea: olioa, paper-zapi bustiak, eskuzapiak, margoak… batez ere. Olioa ontzi berezietara eramatea eta paper-zapi bustiak paperontzira botatzea.
  • Garbitzeko produktuak (xaboiak, lixibak …) zentzuz erabiltzea.
  • Plastikoak eta paperak ibaira ez botatzea, zaborra zakarrontzira botatzea edo bakoitzak bere zaborra poltsikoan mantentzea edukiontzi egokietara bota arte eta ahal den guztia birziklatzea.
  • Ibai inguruko zaborra batzea.

2016-17 NOLAKO HERRIA NAHI DUGU?

• Parkeak eta jolastokiak errespetatzea eta garbi mantentzea.
  • Kaleetako altzariak (kolunpioak, eserlekuak, paperontziak, etab.) zaintzea.
  • Hondakinak dagokien zakarrontzietan botatzea eta lurrera ez botatzea.
  • Mugikortasun ez kutsakor eta seguruago bat erabiltzea.

2015-16:  ZARATA

• Ikasleak Ikastolan sortzen den zarataz jabetzea.
  • Zarata murrizteko LHko maila batean aulkiei estalkiak jartzea.
  • Ikastolan hondakinen materia organikoa birziklatzen hastea.
  • Ikasleek parte hartze zuzenagoa izatea, ardura handiagoak emanez eta euren kabuz erabakiak hartzea.
  • Agenda 21 arlo desberdinetara zabaltzea.

2014-15: HONDAKINETAN MATERIA ORGANIKOA

• Ikasleek zaborra birziklatzeko funtzionamendua arautu eta martxan jartzea.
  • Ikastolan materia organikoa bereizi eta konposta sortzea.
  • DBH eta LH-ko ikasleen arteko hartu emana handitzea.
  • A21 arlo desberdinetara zabaltzea.

2013-14: HONDAKINAK

• Hondakinak murriztea
  • Hondakinak berrerabiltzea
  • Hondakinak egoki sailkatzea.
  • Aurreko hiru puntuak aurrera eramateko kontzientziatzea.

2012-13:  ENERGIA

• Geletan argia itzalita gelditu dadin ziurtatzea.
  • Ordenagailuak ere itzalita gelditu daitezen arduradunari ardura ematea.
  • Kontsumoa gutxitzeko kanpainak eratu eta aldizkako kontsumo aukerak aztertzea.
  • Petrolioaren garrantziaz etxeetan kontzientziatzea.
  • Olioen birziklapenak duen garrantziaz kontzientziatzea.